Heropstart puppyklassen

Beste leden en toekomstige leden

Het is zover! We hebben groen licht gekregen om de puppytrainingen op de hondenschool terug op te starten mits het respecteren van heel wat veiligheidsmaatregelen. Zo mogen er per terrein maar drie geleiders en één instructeur aanwezig zijn. Daarom zullen vanaf zondag 17 januari de puppyklassen opnieuw doorgaan, met maximum 24 puppy’s per klas, verdeeld over de acht terreinen. Als u wilt deelnemen aan een les, dient u zich wel op voorhand online in te schrijven, ten laatste op zondagavond 20u voor de les van woensdag en op donderdagavond 20u voor de les van zondag. Inschrijven voor een les kan via deze link.

Bent u nog geen lid?

Dan kunt u zich ook gewoon inschrijven voor een les via het online reserveringsformulier. Belangrijk is wel dat u eerst op de inschrijvingspagina het toelichtingsfilmpje van onze voorzitter aandachtig bekijkt. In dat filmpje geeft hij de nodige informatie over de werking van onze hondenschool en de trainingen. In het vakje waar u uw lidnummer moet ingeven, noteert u dan ‘nieuw lid’. Wanneer u voor het eerst naar de hondenschool komt, kunt u aan het secretariaat uw lidgeld betalen en uw lidkaart in ontvangst nemen. Het lidgeld bedraagt 120 euro per jaar. Als u in de prepups start, betaalt u een voorschot van 20 euro en kunt u de overige 100 euro betalen, wanneer u naar de kleine pups overstapt.

Aangepast uurrooster

Om samenscholingen te vermijden volgen we het onderstaande lessenrooster. Er zal nu telkens een kwartier tussen de verschillende groepen voorzien worden om ervoor te zorgen dat iedereen de afstand kan bewaren bij het verlaten en het betreden van de terreinen.

Woensdag
Prepups19u-19u308 weken tot 12 weken oud
Kleine pups19u45-20u1512 weken tot 18 weken oud
Grote pups20u30-21u0018 weken tot 24 weken oud
Zondag
Prepups9u-9u308 weken tot 12 weken oud
Kleine pups9u45-10u1512 weken tot 18 weken oud
Grote pups10u30-11u18 weken tot 24 weken oud

Maatregelen

Graag willen we uw aandacht vestigen op enkele belangrijke veiligheids- en gezondheidsmaatregelen waaraan alle geleiders zich moeten houden om te kunnen deelnemen aan een les.

• Op het volledige domein van de hondenschool is het verplicht om een mondmasker  te dragen.
  • Zorg er bij het parkeren voor dat er anderhalve meter afstand is tussen uw auto en de auto’s naast u. Blijf in uw auto wachten tot de start van de les.
  • U mag met uw hond naar de plasweide gaan, maar zorg ervoor dat de anderhalve meter afstand tussen de geleiders gerespecteerd wordt.
  • Omwille van de veiligheid zijn er tijdelijk geen schoppen beschikbaar op de plasweides. Elke geleider neemt verplicht poepzakjes Volle poepzakjes dienen mee naar huis genomen te worden.
  • Op het terrein houdt u minstens anderhalve meter afstand van de andere geleiders en van de instructeur. Er zullen duidelijk plaatsen voorzien zijn op het terrein, aangeduid door kegels, waar u als geleider kunt plaatsnemen.
  • Neem ook altijd je lidkaart mee naar de training.
  • Wanneer de les afgelopen is, gaat u zo snel mogelijk naar uw auto om contact met andere geleiders te vermijden.
  • Een toiletbezoek is mogelijk. Gelieve wel telkens voor en na elk toiletbezoek de toiletbril en de doorspoelknop te ontsmetten met de desinfecterende spray. Er mag uiteraard maar één persoon tegelijk naar binnen, ook al zijn er twee toiletten.
  • Het is niet toegestaan om toeschouwers mee te brengen. Er mag maar één geleider per hond aanwezig zijn op de hondenschool en dat is de geleider die vermeld staat op de lidkaart.

De kantine blijft nog steeds gesloten voor consumpties. Enkel het secretariaat zal open zijn. Er mag maximum één persoon aanwezig zijn in de kantine voor administratieve doeleinden (inschrijving, inlichtingen, aankopen hondenvoer, aankopen leiband, …)

Wij hopen dat we u hiermee voldoende geïnformeerd hebben en kijken ernaar uit u te verwelkomen in een van onze lessen. Laten we ons samen strikt aan de veiligheidsmaatregelen houden, zodat we u op een veilige manier kunnen begeleiden bij de opvoeding van uw hond.

Het voltallige instructeursteam van de Affligemse Hondenschool wenst u een veilige heropstart!